
Uczestnicy Tarnowskiego Forum Gospodarczego zastanawiali
się nad tym, jak przygotować przedsiębiorstwa i organizacje na czwartą
rewolucję przemysłową, jak skorzystać ze scenariuszy przyszłości, zmieniając
firmy i miejsca pracy. Tarnowskie Forum Gospodarcze również
jest okazją do pochylenia się nad kluczowymi problemami europejskiej
gospodarki, którą w ostatnich latach mocno nadwątliła pandemia, a obecnie zmaga
się ona ze skutkami trwającej od 24 lutego bieżącego roku wojny w Ukrainie.
W Forum brał udział Bogusław Waksmundzki – przewodniczący
Rady Związku Euroregion „Tatry” jako panelista dyskusji „Carpathia – Marka
Karpacka – ambicje versus możliwości” prowadzonej przez Wojciecha Gizickiego –
profesora Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Karpaty pomimo bogatej, zróżnicowanej kultury i wspaniałych
walorów przyrodniczych nadal nie są odkryte przez turystów. Wciąż brakuje
przemyślanej promocji turystycznej regionu, który ma wszelkie walory by stać
się jednym z najczęściej wybieranych kierunków turystycznych Europy. Czy
wyznaczone cele są możliwe do osiągnięcia? Jak promować i inwestować w Markę
Karpacką? To kierunek dyskusji, w której brali udział także : Krzysztof
Staszewski - Prezes Zarządu, Podkarpacki Fundusz Rozwoju, Dawid Lasek -
Sekretarz Generalny, Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska, Jozef Polačko -
Prezes, Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Słowacja-Północ, Leszek Zegzada- wiceprezes MOT.
Podczas Tarnowskiego Forum Gospodarczego odbyło
się kilkadziesiąt wydarzeń takich, jak: debaty, sesje plenarne, rozmowy,
prezentacje czy bloki tematyczne. Eksperci debatowali nad takimi kluczowymi
zagadnieniami, jak: bezpieczeństwo energetyczne, reindustrializacja, gospodarka
cyfrowa, rewolucja elektryczna w motoryzacji czy polityka klimatyczna.